اخبار دبیاخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبی

در سال ۲۰۲۳، ۹۱۴۴ عقد زواج در محاکم دبی ثبت شده است

محاکم دبی در سال گذشته ۹۱۴۴ عقد زواج ثبت کرده‌اند که شامل ۸۸۹۵ عقد شرعی و ۲۴۹ عقد مدنی می‌شود. این اطلاعات در گزارش سالانه محاکم دبی آمده است که توضیح می‌دهد این سیستم به افراد این امکان را می‌دهد که عقد زواجی معتبر و قانونی دریافت کنند و همچنین می‌توانند نوع عقد مورد نظر خود را انتخاب کنند، چه شرعی و چه مدنی.

در این گزارش، محاکم دبی بر تعهد تمامی ادارات خود به دستیابی به برتری در بهبود عملکرد قضایی و ارائه خدمات پیشرو تأکید کرده‌اند. این ادارات با تعیین شاخص‌هایی برای ارزیابی و پیگیری نیازها و انتظارات جامعه، به دنبال ارتقاء کیفیت و شفافیت در ارائه عدالت هستند.

گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌کند که بخش مدیریت دعاوی، با ارائه خدمات وکالت به جامعه، کیفیت بالایی در خدمات خود دارد. دفاتر وکالت یک مجموعه کامل از خدمات را برای برآورده کردن نیازهای مشتریان در زمینه حقوق ارائه می‌دهند که می‌توان به صورت آنلاین ثبت‌نام کرد. از جمله این خدمات، حلف الیمین قانونی در برابر دادگاه تجدید نظر با ۱۵۸ مورد و حلف الیمین در برابر دادگاه عالی با ۹۳ مورد است.

محاکم دبی همچنین خدمتی برای عقد ازدواج فراهم کرده‌اند که از طریق سیستمی پیشرفته امکان انجام عقد ازدواج، چه شرعی و چه مدنی، را فراهم می‌آورد. متقاضیان می‌توانند بعد از انتخاب نوع عقد، عقدی مصدق و قانونی دریافت کنند.

به علاوه، محاکم دبی خدمات ترجمه برای دستگاه قضایی و کادر اداری ارائه می‌دهند که شامل ترجمه شفاهی فوری و ترجمه مستندات و اسناد کتبی است. این خدمات به تسهیل ارتباط و درک متقابل بین طرف‌های درگیر در امور قضایی و اداری کمک می‌کند.

در سال گذشته، مجموعاً ۱۲,۱۶۲ عملیات ترجمه انجام شده است. برای ترجمه شفاهی فوری، مترجمان حرفه‌ای برای ارائه خدمات در جلسات، محاکمات و سایر فعالیت‌ها تعیین می‌شوند تا ترجمه دقیق و فوری برای دستگاه قضایی و کادر اداری فراهم شود.

در مورد ترجمه مستندات و اسناد کتبی، محاکم خدمات ترجمه برای اسناد رسمی، مکاتبات، تصمیمات و مستندات دیگر مرتبط با امور قضایی و اداری ارائه می‌دهند تا ترجمه‌ای حرفه‌ای و دقیق برای کادر اداری و دستگاه قضایی تأمین شود و فهم صحیح و قابل اعتمادی از اطلاعات موجود در این اسناد حاصل گردد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا